نیمه پنهان آمریکا

مروری کوتاه بر بنیان‌های نظری و ارکان تمدنی آمریکا

 

نویسنده: شهریار زرشناس

زبان کتاب: فارسی

موضوع: تاریخ آمریکا / استعمار و آمریکا

ناشر: دفتر نشر معارف

سال چاپ: ۱۳۹۳

 

«انگیزۀ اصلی من از نگارش این کتاب کوچک، این بوده است که در حد توان از تاریخ اجتماعی-اقتصادی آمریکا غبار بزدایم و برای آن‌ها که وقتی آمریکا را می‌بینند، مجذوب آسمان‌خراش‌های صد طبقه و زرق‌وبرق ظاهری شهرهایی چون نیویورک و سانفرانسیسکو می‌شوند، از باطن پنهان و ستمکاری‌ها و… سخن بگویم؛ زیرا اعتقاد دارم تصویری که از سوی برخی رسانه‌ها و اشخاص در کشور ما ارائه می‌شود، غیرواقعی و مسخ‌شده است.»

 

درباره کتاب

کتاب نیمۀ پنهان آمریکا تاریخ اجتماعی-اقتصادی آمریکا را بررسی می‌کند؛ تاریخی که با ظاهر زیبا و فریبندۀ این دولت بسیار تفاوت دارد. نویسنده با بیان ستمگری‌ها و زدوبندهای کانون‌های ثروت و قدرت، خشونت سرمایه‌داران، انحصارطلبی‌های امپریالیستی، توطئه‌گری‌های سازمان‌های پیچیده و مخفی مثل لژهای فراماسونری سعی در پرده‌برداری از واقعیت این کشور دارد. همچنین با رویکردی تاریخی-تحلیلی به تاریخچه شکل‌گیری آمریکا، حقایق پنهان جنگ جهانی دوم، امپراتوری رسانه‌ها و مباحث مشابه دیگری نیز می‌پردازد.

از ویژگی‌های مهم این کتاب، متن مختصر و درعین‌حال محتوای کاربردی و غنی آن است که می‌توان در خوانشی کوتاه‌مدت، با آمریکا و نگاه آمریکایی به جهان آشنا شد.

 

نویسنده

شهریار زرشناس

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دارای نشان عالی فرهنگ از شورای عالی انقلاب فرهنگی، از نویسندگان ماهنامۀ سوره در دوران سردبیری شهید آوینی، از منتقدان جدی جریان نواندیشی دینی و غرب مدرن

ملیت: ایرانی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *