Fear: Trump in the White House

 Bob Woodward

  

نویسنده: باب وودوارد

زبان کتاب: انگلیسی

موضوع: رؤسای جمهور آمریکا / سیاست و حکومت آمریکا / دونالد ترامپ

عنوان فارسی: ترس، ترامپ در کاخ سفید

مترجم: میلاد فشتمی

ناشر: اختران

سال چاپ در ایران: ۱۳۹۷

(چند ترجمه دیگر از این کتاب منتشر شده است)

«در این چند سال چند کتاب نوشته‌اند، با تیراژهای بالا در داخل آمریکا منتشر شده که برخی پرده‌ها را این کتاب‌ها بالا می‌زند. یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده، بنده خواندم؛ پر از شواهدِ همین انحطاط است؛ یعنی واقعاً [اگر] کسی آن کتاب را بخواند، [می‌بیند که] اول تا آخر کتاب نشان‌دهنده احطاط سیاسی آمریکا با حرکات رئیس‌جمهور آمریکاست.»

رهبر انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای

 

درباره کتاب

باب وودوارد که تاکنون درباره هشت رئیس‌جمهور آمریکا از زمان نیکسون تا اوباما گزارش‌های تحقیقاتی و مستند ارائه کرده است، این بار از دونالد ترامپ می‌نویسد؛ جزئیاتی بی‌سابقه از زندگی پرتنش ترامپ در کاخ سفید و سیاست‌هایش در داخل و خارج از آمریکا. ترس مستندترین روایت از نخستین سال ریاست‌جمهوری ترامپ را روایت می‌کند. وودوارد برای نگارش این کتاب از صدها ساعت مصاحبه با منابع دست‌اول، صورت‌جلسه‌ها، یادداشت‌های شخصی، اسناد دولتی و خصوصی بسیاری استفاده کرده است.

بخشی از متن کتاب به تشریح سیاست خارجی آمریکا نسبت به کشورهای کره شمالی، افغانستان، ایران، خاورمیانه، ناتو، چین و روسیه می‌پردازد. همچنین برخی چالش‌های سیاست داخلی مانند تجارت، تعرفه‌ها، مهاجرت، قانون مالیات، توافق پاریس و خشونت نژادی در شارلوتزویل را نیز بررسی می‌کند.

نویسنده شخصیت ترامپ را از زبان مشاوران و اطرافیانش بازگو می‌کند؛ اینکه او فردی دمدمی‌مزاج، عصبی، بی‌سواد و دچار پارانویا (فردی با ترس و بدگمانی) است و آن‌ها دائماً باید کنترلش کنند تا مبادا حرکت نابجایی از او سر بزند! در پاراگراف آخر کتاب می‌خوانیم:

داود، وکیل شخصی ترامپ، نقص غم‌انگیزی را در شخصیت و ریاست‌جمهوری او دیده بود. در پس همه کش‌وقوس‌های سیاسی، طفره رفتن‌ها، انکارها، توییت‌ها، پنهان‌کاری‌ها، فریادهای اخبار جعلی و خشم‌ها، ترامپ یک مشکل اساسی داشت که داود به آن آگاه بود اما نمی‌توانست به رئیس‌جمهور بگوید: «شما یک دروغگوی لعنتی هستی!»

 

نویسنده

باب وودوارد

روزنامه‌نگار تحقیقی، خبرنگار

ملیت: آمریکایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *