تاریخ مستطاب آمریکا

 محمدصادق کوشکی

 

نویسنده: محمدصادق کوشکی

زبان کتاب: فارسی

موضوع: تاریخ آمریکا / سیاست و حکومت آمریکا

ناشر: شهید کاظمی

سال چاپ: ۱۳۹۵

درباره کتاب

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا برخلاف دیگر کتاب‌های تاریخ، در قالبی متفاوت تدوین شده است؛ نویسنده با متنی مستند، روان و طنزآمیز در کنار کاریکاتورهای جذاب، این بار همه اقشار جامعه را مخاطب خوانش تاریخ پرفرازونشیب این کشور قرار داده است. بخش‌های مختلف کتاب عبارتند از:

آمریکا و خودش؛ مرور تاریخ آمریکا از زمان ورود کریستف کلمب به این قاره و مواجه با سرخ‌پوستان، برده‌داری سیاه‌پوستان و تمدن‌سازی آمریکایی؛

آمریکا و صادرات حقوق بشر و دموکراسی؛ بررسی بخشی از کنش‌های آمریکا در مواجه با کشورهای شرق آسیا، آسیای میانه و همسایگانش در قاره آمریکا؛

آمریکا و طرف‌های ما؛ تبیین برخی دخالت‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا و قاره آفریقا؛

تن ایرانی و کیسه آمریکایی؛ تشریح قسمتی از حضور آمریکا در ایرانِ قبل از انقلاب و درگیری‌هایش با ایرانِ بعد از انقلاب.

 

«تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آن‌قدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! … و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست! آمریکایی‌ها برخلاف ظاهرشان بیش از حدِ مجاز جدی‌اند!»

 

«برده‌ها را در انبارهای کشتی‌های ویژه حمل برده جا می‌دادند. در طبقاتی که ارتفاع هر یک فقط پنجاه سانتی‌متر بود و هر برده در جای خودش که مثل یک تابوت بود، زنجیر می‌شد؛ به‌صورتی که نمی‌توانستند غلت بزنند یا به پهلو بخوابند و معمولاً پاها و گردنشان به کف انبار زنجیر می‌شد…»

 

نویسنده

محمدصادق کوشکی

عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

ملیت: ایرانی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *